+ FLLWABOUTCBOXCREDSTWITTERBLOG
Giveaway Syoknya Raya by Nurul Aini


DUE DATE - 16.SEPTEMBER.12

TAGS - I II III IV

Syarat-syarat penyertaan.
  1. Warganegara Malaysia sahaja. Mempunyai blog.
  2. Buat satu entry mengenai Giveaway dan ceritakan kenangan ketika raya yang tak dapat anda lupakan sehingga sekarang. (Tidak kiralah sama ada sedih, gembira, duka, derita dan sebagainya). Untuk lebih menarik saya cadangkan saja ye, anda buatlah pantun hari raya, dapat markah lebih dekat situ. Mengikut kreativiti anda ye, yang copy tambah paste? Tak boleh lah sayang.
  3. Pilih mana-mana banner GA di atas dan paste di entry anda.
  4. Tinggalkan URL/Link entry dan Facebook di bahagian komen di entry ini sahaja. Cbox dan lain-lain tidak sah dan tidak dibenarkan sama sekali.
  5. Like Page dan Follow Blog saya.(tak wajib,tapi kalau sudi silalah ye)
  6. Sila like dan follow semua sponsor. (WAJIB)
  7. Tag? Tak perlu tapi ajaklah ramai-ramai untuk join Giveaway ini ye.
Cara pemilihan pemenang
  1. Entry atau cerita yang paling paling menarik dan kebaboom.
  2. Top Referral.

--------------------------------

Ehemm, meh lee kite berpantun sikit :p [dlm pantun ni ada terselit sikit cerita hari raya aku~]

THIS PANTUN WAS CREATED 100% BY ME!

Menjadi orang first mandi di pagi hari raya azamku tahun ini,
Yelah, orang kata dapat pahala nanti,
Haritu aku beraya sakan sampai jatuh titi,
Aduh..beraya di hospitallah maknanya ni!

Pagi raya pertama, bersalam salaman,
Memohon maaf segala kesilapan,
Segala salah & silap harap dimaafkan,
Itulah tanda boleh beraya sakan!

Lepas sesi salam salaman, kita pun makan makan,
Makan dgn puas setelah menahan nafsu sebulan,
Makan makan jugak, jangan bazirkan,
Membazir itukan sahabat syaitan!

Pagi-pagi bangun excited nak beraya,
Cuit sana cuit sini ada ada je,
Nak pergi beraya beriya iya,
Raya saya awesome, kau hade?

Oh lupa nak cakap yang duit raya dah dapat,
Sebelum tu meh saya suapkan ketupat,
Alhamdulillah, jumlahnya takdelah banyak sangat,
Tapi kira okaylah dari yang tak dapat!

Baru hari first raya dah dapat RM60 lebih,
Bukan nak menunjuk, saje menayang,
Oh, bukanke same Cik Lylla londeh,
Haha joking only...tanda kasih sayang!

Bila orang tanya, siapa nak duit raya,
Saya pun terloncat loncat sambil jerit "saya! saya!",
Nabsib baiklah i'm still a kanak kanak ribena,
Kalau tak, tak dapat lah duit raya!

Bermain bunga api dimalam hari,
Tergedik terloncat ke sana sini,
Oh cuti cuti juga, sekolah dah buka Isnin ni,
Jangan malas malas, kena merit nanti!

Balik rumah makan lagi kuih raya,
Makan sampai perut kembung tak ingat dunia,
Bila teringat homework, mulalah rasa malasnya,
Haa...tulah padah asyik sibuk beraya!

Selamat hari raya saya ucapkan,
Ketupat rendang jangan lupa nak makan,
Jangan nak raya sangatlah kan,
Tu...UPSR, PMR, SPM, ingat ingatkan.


--------------------------------

Haaa...cerita raya aku tahun ni. Tahun ni aku rasa tahun paling bestt raya! Sebab? Dapat duit raya banyakk! Almost RM180+ Yeah maybe bagi korang tak banyak tapi bagi aku banyak! Alhamdulillah, haritu aku ada menang contest duit raya dari Twins Resources Management yang bernilai RM50 dan giveaway by Creative's Wardah Handmade Art, dapat duit raya jugak, RM20. Terima kasih Ya Allah :) And haritu aku pun ada menang giveaway, dapat wang tunai RM50 jugak. Tapi tak dpt lagi sebab sponsor tu tak reply lagi msg aku. Dah dekat 3 hari tunggu tak reply reply pun. It's okay lah. Kalau ada rezeki takkan ke mana kan? Haha. Eh lari tajuk pulakssss. Okay raya tahun ni sama mcm raya tahun lepas, cuma duit raya je yang berbeza. Dan juga life pun dah jauh berbeza. Kenapa? Sebab aku ada adik baru! Yeayyy, tahun ni agak meriah la sebab ada orang baru dalam siblings aku. Haha. Apa lagi nak cite ek? Oh oh oh, yang ada pantun aku cakap jatuh titi tu, actually tu adalah dongeng semata mata. Tak ada titi pun kat kampung aku ni haaa. Parit adalah. Haha peace ^v^


Fuhhh, penat type. Wish me luck, Amin~ Hadiah awesome. Antaranya ada defender anti virus [dan aku berharap dapat hadiah ni heheh], mustache necklace, dress, LED watch, topup, tudung dan macam macam lagi! Click the awesome banner if you wanna join. Bye assalamualaikum! x

Oh oh oh...last pantun :-

Awesome sungguh raya tahun ini,
Dapat duit raya sambil menari nari,
Giveaway Syoknya Raya by Nurul Aini.
Banyak hadiah menarik untuk dimenangi!

wish me luck! wee hadiah sangat menarik! and harap harap dpt menang hadiah utama. Amin~

Labels:

POSTED BY LyllΛzhar II ON Saturday 1 September 2012 0 derp[s] TOP
past | all rights reserved desiree 2012 | future