+ FLLWABOUTCBOXCREDSTWITTERBLOG
Peraduan Ulang Tahun ke-4 Blog PCB
PERADUAN ULANG TAHUN KE-4 BLOG PCB 


DUE DATE - 30 NOVEMBER 2013

Bismillah...hai hai hai! Ni entry kedua untuk bulan ini setelah hampir 5 bulan tak menghupdate blog bcs of PMR but now I'm totally and officially freedom so let's begin!

Syarat - syarat peraduan :-
  • Buat satu entry tentang peraduan ini yang bertajuk "Peraduan Ulang Tahun ke-4 Blog PCB.
  • Tempek header PCB di dalam entry dan backlink kan ke entry ini.
  • Buat SATU ayat yang kreatif dan di dalam aat tersebut WAJIB ada 5 perkataan ini [ BLOG | KILAT | BAJU | KERETA | PAYUNG ]
  • Pilih satu entry dari blog PCB yang ada rasa menarik dan berikan sebabnya secara ringkas.
  • Anda digalakkan untuk follow blog PCB dan mengikuti PCB di laman sosial seperti Facebook, Twitter dan Instagram.
Pagi itu, hujan renyai-renyai semasa aku ke kedai runcit untuk membeli barangan dapur dengan memakai BAJU berlogo One Direction dengan menaiki KERETA Suzuki Swiftku serta membawa sekaki PAYUNG dan semasa di dalam perjalanan aku terlihat seekor lembu telah disambar KILAT di bawah sepohon pokok lalu aku segera pulang ke rumah untuk berkongsi cerita tragis tersebut di BLOG milikku.

Entry di blog PCB yang menarik bagi saya :-

Saya meminati entry di blog PCB iaitu "Tidak Hormat Lagu Negara Sendiri" bertarikh 08 September 2013 kerana pada pendapat saya generasi sekarang tidak kira tua atau muda, sedang belajar, bekerja atau sudah pencen memang kurang hormat terhadap lagu negara a.k.a lagu kebangsaan dan lagu kebanggaan rakyat Malaysia iaitu lagu Negaraku. Saya bukan bercakap kosong sahaja ya, disini saya sertakan dengan buktinya sekali. Bukti pertama, seorang pelajar universiti telah menghina dan tidak hormat kepada lagu negara sendiri :- 


dan bukti yang kedua, video yang telah dimuat naik oleh Namawee, di laman sosial popular, YouTube. 

So conclusionnya, kita sebagai rakyat Malaysia kena lah hormat pada lambang dan lagu negara sendiri. Kalau bukan kita yang perlu hormat lagu negara kita, siapa lagi, kan?

Hadiah - hadiahnya :-

TEMPAT PERTAMA 
WANG TUNAI RM100 + BLOG REVIEW

TEMPAT KEDUA
WANG TUNAI RM70 + BOG REVIEW

TEMPAT KETIGA
WANG TUNAI RM50 + BLOG REVIEW

3x SAGUHATI
BLOG REVIEW

Kejap eh, saya nak berpantun kejap. Hihihi.

Pagi tadi aku kempunan nak makan burger GCB,
Makan tak ingat dunia sampai berat naik bertimbun timbun,
Jomlah join Peraduan Ulang Tahun ke-4 Blog PCB,
Hanya beberapa step sahaja dah boleh join!

Nak join? Ikutlah step ini,
 First sekali buatlah entry,
Lepastu jangan lupa tempek banner sekali,
 Lastly, comment link entry.

Follow blog, like dan instagram sponsors adalah antara syaratnya,
 Jangan lupa tekan semua link yang ada,
Nak join? Senang jer,
 Klik banner.

Hadiah berupa wang untuk dimenangi,
 Review blog juga sedia menanti,
Yang pasti kenalah jujur bila join giveaway ini,
 Baru murah rezeki nanti.

Dua tiga kucing berlari,
 Pantun dah nak habis dah ni,
Moga moga ada rezeki,

 Bagilah saya menang ye, Pak Cik Bola yang baik hati? :p

Okay so yeah that's all. Bismillah. Harap harap ada rezeki lah kat peraduan ni ya, Amin! :)

Labels:

POSTED BY LyllΛzhar II ON Wednesday 13 November 2013 0 derp[s] TOP
past | all rights reserved desiree 2012 | future